kierunekDZICZ.pl - RowerowaWitryna - podróże małe i duże
:: kierunekDZICZ.pl :: RowerowaWitryna :: podróże małe i duże :: Poczta Galeria zdjęć Forum rowerowe
kalendarz imprez szlaki rowerowe kluby rowerowe historia rajdów odznaki turystyczne podstawowe informacje o pttk
   główna » nasze wycieczki » wycieczka nr 2011-10
Wycieczki więcej
Zdjęcia, opisy, mapki ...
wybierz
wycieczkę

• Wyprawy rowerowe
  • Imprezy turystyczne
  • Parki Narodowe
  • Obiekty krajoznawcze
  • Zamki w Polsce
  • Wyszukiwarka
    Umożliwia wyszukanie informacji na naszych stronach.
    O nas więcej
    Trochę informacji o twórcach witryny i ich rowerach.
  • Puszczykowo
  • Nasze rodzinne strony
  • Poznań
  • O stronie
  • Ostatnie zmiany
  •     30.09.2021
  • Struktura
  • Linki więcej
    Kilka ciekawych i pomocnych odnośników
    Poczta więcej
    Dane adresowe:
    e-mail >>
    Reklama więcej
    rowery top lista
    Nasza witryna znajduje się na serwerze firmy:
    wybierz wycieczkę (2011) :
    [1] [2] [3] [4] [5] [6] [7] [8] [9] [10] [11] [12] [13] [14] [15]
    [2010] <-  -> [2012][przeglądarka zdjęć 2011-10]

Wycieczka nr 2011-10

-- 330 --

data 15.08.2011
    trasa Łeba - Rąbka - ruchome wydmy - Rąbka - Łeba - Nowęcin - Sarbsk - Ulinia - Sasino - Ciekocino - Żelazno - Perlinko - Perlino - Gniewino - Nadole
    województwo/kraj pomorskie / Polska
    km 70

mapka

Rajd Kolarski "Dookoła Polski" - etap VIII

Słowiński Park Narodowy

W Łebie zaczynamy VIII etap Rajdu Dookoła Polski, a pobyt nad morzem już tradycyjnie zaczynamy od goferka.

Na początek jedziemy na ruchome wydmy do Słowińskiego PN, to nasza 3 wizyta w tym zachwycającym miejscu. Wdrapujemy się na górę a stamtąd mamy widok na całą okolicę.

Na górze trochę wieje, chciało by się polecieć niczym ptak. Tego lata pogoda nie rozpieszczała i prognozy na drugą połowę sierpnia nie były najlepsze, szczęśliwie dla nas na razie świeci piękne słońce. Juleczka i Kubuś na wydmach ruchomych - sierpień 2011

Korzystamy z pięknej pogody i prawie pustej plaży w tym miejscu i plażujemy prawie do wieczora. Plaża jest czysta i szeroka, przejechaliśmy już kawał polskiego wybrzeża i jak na razie to miejsce urzekło nas najbardziej.

Charakterystycznymi elementami Parku są przymorskie jeziora, bagna, łąki, torfowiska, nadmorskie bory i lasy, a przede wszystkim wydmowy pas mierzei z ruchomymi wydmami. Symbolem Parku jest mewa.

Na początkowym fragmencie drogi z Rąbki na ruchome wydmy leżą betonowe płyty, dalej jedzie się po nawierzchni szutrowej. W drodze powrotnej z wydm zatrzymujemy się w Rąbce, tutaj z wieży widokowej podziwiać można taflę jeziora Łebsko. Przy dobrej widoczności widać jego drugi brzeg, a patrząc na północ zobaczymy wydmy i morze. W pobliżu wieży znajduje się Muzeum Przyrodnicze Słowińskiego PN

Wieża widokowa w Rąbce udostępniona jest turystom bezpłatnie, jednak ze względu na to, że znajduje się już na terenie parku, trzeba najpierw uiścić opłatę za wstęp do parku. Wieża służy też do monitoringu przeciwpożarowego, korzystają z niej również pracownicy parku, którzy mają możliwość obserwacji i ochrony siedlisk gatunków wrażliwych

Po powrocie do Łeby pojechaliśmy na nadbrzeże portowe Port w Łebie jest portem rybackim i turystycznym. Znajduje się tu rozbudowana przystań jachtowa i nabrzeża rybackie. W sezonie letnim w porcie bazuje wiele jednostek wycieczkowych, które oferują krótkie rejsy po morzu.

Nazajutrz po śniadaniu pakujemy nasze sakwy i ruszamy w kierunku trójmiasta, jest pochmurno a deszczowe chmury wiszą nam nad głowami. Na szczęście nie pada i jedzie się dobrze, trasa jest dość zróżnicowana momentami zmuszająca do sporego wysiłku.

Kubuś wspaniałomyślnie zwolnił wózek i usadowił się w foteliku, dlatego do wózka mogliśmy zapakować niezbędne akcesoria wyprawowe takie jak np: nocnik :-) Chwila oddechu na jednym ze zjazdów w okolicy Żelaznej

Zatrzymujemy się w Gniewinie na krótki odpoczynek, wtedy nie wiedzieliśmy, że za kilka miesięcy zagości tu najlepsza piłkarska reprezentacja świata - Hiszpania Zbliżamy się do << kaszubskiego oka >> czyli do wieży widokowej w Gniewinie zlokalizowanej w sąsiedztwie górnego zbiornika wodnej elektrowni szczytowo-pompowej Żarnowiec

Nocleg znaleźliśmy w pensjonacie Mercury w Nadolu, a wieczorem po kolacji poszliśmy do przystani nad jeziorem Żarnowieckim.