kierunekDZICZ.pl - RowerowaWitryna - podróże małe i duże
:: kierunekDZICZ.pl :: RowerowaWitryna :: podróże małe i duże :: Poczta Galeria zdjęć Forum rowerowe
kalendarz imprez szlaki rowerowe kluby rowerowe historia rajdów odznaki turystyczne podstawowe informacje o pttk
   główna » nasze wycieczki » wycieczka nr 2016-13
Wycieczki więcej
Zdjęcia, opisy, mapki ...
wybierz
wycieczkę

• Wyprawy rowerowe
  • Imprezy turystyczne
  • Parki Narodowe
  • Obiekty krajoznawcze
  • Zamki w Polsce
  • Wyszukiwarka
    Umożliwia wyszukanie informacji na naszych stronach.
    O nas więcej
    Trochę informacji o twórcach witryny i ich rowerach.
  • Puszczykowo
  • Nasze rodzinne strony
  • Poznań
  • O stronie
  • Ostatnie zmiany
  •     30.09.2021
  • Struktura
  • Linki więcej
    Kilka ciekawych i pomocnych odnośników
    Poczta więcej
    Dane adresowe:
    e-mail >>
    Reklama więcej
    rowery top lista
    Nasza witryna znajduje się na serwerze firmy:
    wybierz wycieczkę (2016) :
    [1] [2] [3] [4] [5] [6] [7] [8] [9] [10] [11] [12] [13] [14] [15]
    [16] [17] [18]
    [2015] <-  -> [2017][przeglądarka zdjęć 2016-13]

Wycieczka nr 2016-13

-- 381 --

data 16.08.2016
    trasa Krasnobród - Szur - Róża - Majdan Sopocki - Stara Ciotusza - Stanisławów - Wólka Husińska - Krasnobród
    województwo/kraj lubelskie / Polska
    km 40

mapka

galeria
    65 Centralny Zlot Turystów Kolarzy
    Krasnobród - 2016

Dzisiaj jest 16 sierpnia, Kubuś do zdmuchnięcia ma osiem świeczek. Jedziemy na wycieczkę na południe od Krasnobrodu.

W zagubionej pośród krasnobrodzkich lasów, przytulonej do zbocza Wapielni miejscowości Szur, znajduje się magiczne miejsce - Galeria SZUR. Galerię SZUR tworzą pracownie trójki artystów: Marka, Agnieszki i Natalii Rzeźniak a malarstwo przeplata się tu z muzyką, poezją i umiłowaniem Roztocza. Głównym gospodarzem Galerii jest artysta malarz Marek Rzeźniak, absolwent ASP w Krakowie, autor 24 wystaw indywidualnych, trzykrotny stypendysta Ministerstwa Kultury i Sztuki.

Chłopcy szczególnie zainteresowani byli warsztatem artysty. Panie Marku dziękujemy za pokazanie nam tego pięknego miejsca - Galeria Szur.

Patrząc na stare, drewniane domy, stodoły, kapliczki i krzyże przydrożne, można mieć wrażenie, że cofnęliśmy sie w czasie - Szur.

Z wioski Szur jedziemy w kierunku Łuszczacza. Najpierw pod górę piaszczystą drogą. Najmłodszy uczestnik wycieczki - Jasiu. Na górze pamiątkowe zdjęcie, w końcu w komplecie.

A teraz w dół z zawrotną prędkością. Dziewczyny pędzą, wiatr we włosach, to właśnie te chwile ...

Wjeżdżamy w sam środek tytoniowej plantacji. Dzisiejszy solenizant trochę ubłocony. Pogoda w kratkę, po krótkim deszczu znowu wyjrzało słońce, chowamy kurtki, jemy kanapeczki i jedziemy dalej.

Uzdrowisko Krasnobród wita - po przejechaniu 40 km jesteśmy z powrotem w Krasnobrodzie.

Kolejnego dnia od samego rana pada deszcz, niektórzy turyści pozostali na miejscu inni w pelerynach przeciwdeszczowych ruszyli w trasę, Jasiu ruszył na korytarz i od samego rana przemykał między rowerami. Skorzystaliśmy z okazji żeby lepiej poznać nasz ośrodek. Ośrodek położony jest w sosnowym lesie w cichym spokojnym miejscu w otulinie Roztoczańskiego Parku Narodowego.

Do dyspozycji gości jest miejsce do rozpalenia ogniska, sauna ... ... baseny odkryte, kort tenisowy, bilard, boisko do siatkówki plażowej i wypożyczalnia rowerów.

Juleczka też wybrała się na spacer z aparatem.

Na terenie ośrodka zlokalizowana jest Karczma Roztoczańska i stołówka serwujące dania kuchni regionalnej i tradycyjnej. Kubuś Gdy deszcz przestał padać Jasiu z rowerkiem przeniósł się na kort tenisowy.

Po południu wypogodziło się i poszliśmy zobaczyć krasnobrodzkie dinozaury. Ścieżka Edukacyjna Dinozaury położona jest w Dolinie św. Rocha. Celem jej utworzenia było przybliżenie i zachęcenie do poznawania prehistorii. Podróż w czasie rozpoczynamy od samego początku powstania Ziemi tj. Prekambru (Archaik i Proterozoik), następnie przechodzimy do Paleozoiku i wielkiej eksplozji kambryjskiej (Kambr, Ordowik, Sylur, Dewon, Karbon, Perm) ...

... oraz Mezozoiku (Trias, Jura, Kreda) kończąc swoją podróż na wielkim wymieraniu kredowym.

Ośrodek Wczasowy Jolanta, jedna z baz noclegowych zlotu. ... a tu kolejna baza zlotowa - namiotowa.