kierunekDZICZ.pl - RowerowaWitryna - podróże małe i duże
:: kierunekDZICZ.pl :: RowerowaWitryna :: podróże maÅ‚e i duże :: Poczta Galeria zdjęć Forum rowerowe
kalendarz imprez szlaki rowerowe kluby rowerowe historia rajdów odznaki turystyczne podstawowe informacje o pttk
   główna » nasze wycieczki » wycieczka nr 2018-11
Wycieczki więcej
Zdjęcia, opisy, mapki ...
wybierz
wycieczkÄ™

• Wyprawy rowerowe
  • Imprezy turystyczne
  • Parki Narodowe
  • Obiekty krajoznawcze
  • Zamki w Polsce
  • Wyszukiwarka
    Umożliwia wyszukanie informacji na naszych stronach.
    O nas więcej
    Trochę informacji o twórcach witryny i ich rowerach.
  • Puszczykowo
  • Nasze rodzinne strony
  • PoznaÅ„
  • O stronie
  • Ostatnie zmiany
  •     30.09.2021
  • Struktura
  • Linki wiÄ™cej
    Kilka ciekawych i pomocnych odnośników
    Poczta więcej
    Dane adresowe:
    e-mail >>
    Reklama więcej
    rowery top lista
    Nasza witryna znajduje siÄ™ na serwerze firmy:
    wybierz wycieczkÄ™ (2018) :
    [1] [2] [3] [4] [5] [6] [7] [8] [9] [10] [11] [12] [13] [14] [15]
    [16]
    [2017] <-  -> [2019][przeglÄ…darka zdjęć 2018-11]

Wycieczka nr 2018-11

-- 414 --

data 11.08.2018
    trasa Passau - (D/A) - Pyrawang - Kasten - Jochenstein - Engelhartszell an der Donau - Engelszell - Saag - Wesenufer - Schlögen
    województwo/kraj Niemcy, Austria
    km 50

mapka

galeria

Wyprawa Rowerowa
    Passau - Grein (Trasa Naddunajska) - 2018

Jesteśmy w Pasawie, pięknym bawarskim mieście, jutro zaczynamy naszą wyprawę słynną naddunajską trasą rowerową. Namioty rozstawiliśmy w pobliżu górującej nad miastem fortyfikacji Veste Oberhaus.

Przed bramÄ… muzeum Oberhaus w Pasawie. Widok z Veste Oberhaus, XIII wiecznej fortyfikacji, na PasawÄ™.

Następny dzień przywitał nas pięknym słońcem. Spakowaliśmy cały wyprawowy dobytek na rowery i ruszyliśmy w kierunku Starego Miasta. Kubuś na bagażniku wiózł rowerową sakwę ze swoimi rzeczami, małą piłkę i biało czerwoną flagę. Donauradweg czyli naddunajską trasę rowerową wytyczono wzdłuż brzegów największej środkowoeuropejskiej rzeki, choć nie na całym odcinku jedzie się ścieżkami tylko dla rowerów. Najlepiej pod tym względem jest w Niemczech i Austrii.

A to jedna z trzech rzek przepływających przez Passawę - Inn.

Zaczynamy naszą trasę pokonując odcinek górnego Dunaju do miejscowości Schlögen. Jedziemy głęboką doliną, przez pierwsze 25 km Dunaj stanowi granicę między Niemcami a Austrią. Krótka przerwa jedzeniowa pod Janem Nepomucenem - okolica Pyrawang. Trasa jest dość łatwa, biegnie z reguły w dół, a cykliści popychani są przez przeważający w tych stronach zachodni wiatr, który nabiera siły nad Dunajem.

Droga rowerowa momentami oddala się od Dunaju by po chwili wrócić i znowu biec tuż przy samej rzece. Pięknie położony tuż nad Dunajem kościół w Pyrawang. Jest jednym z niewielu budynków w Górnej Austrii z zachowanymi malowidłami ściennymi z XIV wieku. Jedna z najbardziej ulubionych tras rowerowych w Europie - absolutny klasyk - Naddunajska trasa rowerowa.

Jesteśmy na zaporze wodnej elektrowni Jochenstein. Przez środek zapory przebiega granica między Niemcami i Austrią. Przy elektrowni znaleźliśmy źródełko z nie pozostawiającym wątpliwości napisem trinkwasser (woda pitna), mogliśmy uzupełnić szybko kurczące się zapasy. Wybudowana na początku lat 50 zeszłego stulecia elektrownia wodna Jochenstein.

Przy źródełku, Julia czyta, Kubuś uzupełnia zapasy wody. Ta stara kolejka wzbudziła ciekawość u chłopaków.

Do Schlögen już niedaleko, ostatni podjazd a później z górki na kemping. Rowery mamy naprawdę bardzo obładowane, momentami jest bardzo ciężko.

Jesteśmy na kempingu w Schlögen. Namioty rozstawione, obiadokolacja przygotowana, można odpocząć po dzisiejszym 50-kilometrowym pięknym odcinku. To dopiero pierwszy dzień naszej wyprawy, rozpiera nas energia więc idziemy na pobliską górę podziwiać piękne zakole Dunaju.

Słynny punkt widokowy w Schlögen z przepięknym widokiem na Dunaj. W dole Dunaj, druga co do długości (po Wołdze) rzeka w Europie. Przepływa przez 10 krajów europejskich: Niemcy, Austrię, Słowację, Węgry, Chorwację, Serbię, Bułgarię, Rumunię, Mołdawię i Ukrainę.